Nefast

Nu am mai trecut de foarte multă vreme pe aici. Mult prea multă vreme. S-au întâmplat multe, a fost o perioadă tare nefastă care încă nu s-a încheiat. Una din întâmplările idioate care au avut loc în ultimele luni, care m-a pus pe gânduri, a fost sinuciderea unui văr îndepărtat. Nu îl cunoșteam prea bine, nu îl mai întâlnisem de foarte mult timp dar tot era un membru al familiei noastre.

Ce m-a pus pe gânduri nu a fost actul în sine, nici speculațiile presei care tot timpul găsesc aceleași posibile motive (sau o dramă romantică sau datorii la jocuri de noroc, probleme cu pariatul și așa mai departe) nici măcar încercările familiei de a sugera că nu a fost vorba de sinucidere ci a alunecat. Probabil nimeni nu știe cu adevarat ce s-a întâmplat nici nu va știi vreodată.

Nu m-au pus pe gânduri nici reacțiile părinților mei care știind că trec printr-o perioadă nefastă m-au sunat îngrijorați să îmi amintească de faptul că pot vorbii despre orice cu ei și să le cer ajutorul dacă am nevoie. Îngrijorați sa nu fac vreo prostie. Nu îi pot blama, am făcut la fel și când mama unui prieten bun a murit de cancer și când tata altui prieten a murit de infarct. I-am sunat și i-am rugat să aibă grijă de ei, să meargă la control, să fie sănătoși. E o reacție naturală, vrem să avem grijă unii de alții și ne place să ne îngrijorăm. Mai ales când ești atât de departe de ei, îți faci probleme din orice.

Ce m-au pus pe gânduri au fost reacțiile anturajului lui, a prietenilor lui. Te-ai întrebat vreodată ce s-ar întâmpla dacă ai muri? Cum ar reacționa cunoștiințele tale? Câtă lume începe cu nu te vom uita niciodată, nu există nimeni ca tine, ne vei lipsi pentru totdeauna și așa mai departe. Te-ai întrebat vreodată câte din acele afirmații sunt sincere? Ce ar avea cei din jurul tău de spus despre tine? Câte persoane ar găsi explicații foarte ușor pentru ce s-a întâmplat? Știam că se va ajunge aici, așteptam doar să se întâmple. Te-ai gândit pe câți i-ai dezamăgi? Pe câți i-ai întrista? Câți ți-ar simți cu adevărat lipsa și pe câți i-ai pune pe gânduri?

Culmea, mă uitam la Cloud Atlas în seara aceasta și una din replicile din film era exact ceva la care m-am gândit în ultimul timp. Multă lume considera sinuciderea a fi un act de lașitate, calea ușoară, când de fapt este un act de curaj. Unul idiot și stupid, inutil, dar curajos. Nu poate fi ușor să renunți la tot.

Lasă un comentariu